Az első 20 évünk: Lehetett volna sokkal jobb is az RTL visszaemlékezős műsorfolyama!

Csak egy kicsivel több odafigyelés kellett volna a sikerhez.

Már akkor felvillanyozódtam, amikor megláttam az RTL Sajtóoldalán, hogy egy olyan riportsorozat van készülőben, amiben felidézik a csatorna eddigi 20 esztendejét, kezdve a kereskedelmi televízió elindulásától egészen napjainkig. Laikusan azt hittem, ebből csak egy nagyon jó műsorfolyam sülhet ki. Nos, végignézve az öt epizódot, sajnos épp az ellenkezőjére kellett rájönnöm. Mindamellett, hogy teljesen más koncepciót kaptam, még közben olyan ordító hibákat vétettek el a készítők, amelyek alapján erősen megkérdőjelezhetőek minden további állításaik…

A tartalomjegyzék alapján azt vártam, hogy az RTL jelenlegi és régi műsorvezetői együtt leülve fogják felidézni az ikonikus műsorokat, miközben megtudhatunk egy-két érdekességeket is a készítésükkel kapcsolatban. Ehhez képest az előre beharangozott Boros-Bochkor párosból, Vágó Istvánból, vagy éppen Fábry Sándorból is csak rövid szösszeneteket kaptunk, de még Sebestyén Balázs vagy éppen Istenes Bencét se sokszor lehetett viszontlátni, a legtöbb időt ugyanis arra szánták, hogy a már korábban Fókuszban bemutatott riportokat ollózzák össze. Ráadásul tették mindezt úgy, hogy nem is próbáltak minden műsorra kitérni, volt ami épphogy csak kapott egy félperces rövid megemlítést, mint például az Anyacsavar, vagy éppen Vízi András legendás game showja, a 100-ból egy. Persze értem én, hogy 5×50 perc közel sem elég minden műsor felidézésére, mégsem kellett volna ennyire összecsapni az egészet, pláne, hogy az első epizód legelején az hangzott el, hogy az egyébként Fókuszban dolgozó kollégák közel 1 évet dolgoztak ennek a riportsorozatnak az összeállításán. Nos, ez a végeredményen sajnos egyáltalán nem érződött.

Mindenesetre túltéve magam a kisebb csalódáson, és elfogadva azt, hogy a csatorna munkatársai ilyen formában képzelték el a múltidézést, összességében nem lett volna mindez eget rengetően rossz, ha nem dobálóztak volna annyi fals számokkal. Példának okáért a valóságshow-s kiadásban azt állították, hogy Sebestyén Balázs első nagyobb műsora, a Kísértés 2009-ben került képernyőre, holott valójában 2004 a helyes dátum, míg a showműsoros epizódban szerintük a Szombat Esti Láz ötödik és ezidáig egyben utolsó szériáját adták az RTL II-n, és nem a negyediket. De a sorozatos epizódban is elkövettek nem egy bakit, többek között a Szeress Most! esetében, amiből szerintük körülbelül 30 epizód készült el, holott valójában majdhogynem a 100-at is elérte.

Az ehhez hasonló hibák elkövetése után kérdem én, hogyan lehetne ezek után az egész műsorfolyamot komolyan venni? Azért is bosszantó ez az eset, mert nagyon sokan, többek között a később született generációk is ez alapján “ismerhették meg” a csatorna első 20 esztendejét, szóval igazán megérdemelték volna a nézők, ha teljes mértékben valós információkat kapnak a műsor nézése közben, pláne ha már olyanok állították össze, akik hosszú ideje a csatornánál dolgoznak. Ráadásul azt sem lehet tudni, hogy ezeket a hibákat szándékosan ejtették el ezeket a hibákat, vagy netalántán nem voltak eléggé körültekintőek az összeállításánál. Sajnos az előbbit is simán eltudom képzelni, pláne, hogy minden epizódnál érezhető volt az, hogy mennyire csak a jókat és a nézettségi sikereket próbálták kihangsúlyozni. Mi sem bizonyítaná ezt jobban, mint az, hogy legalább két részben elhangzott az, hogy Liptai Claudiát valójában az RTL fedezte fel. Az már más kérdés, hogy anno azért igazolt át a TV2-höz, mert ott jobban megbecsülték, és megmászva a ranglétrákat, végül a showműsorok egyik meghatározó arcává nőtte ki magát.

Értékelés: 7/10.

Minden hibája ellenére kellemes emlékeket idézett fel bennem az RTL visszaemlékezős műsorfolyama, hét pontnál többet mégsem tudok adni a látottakra. Nagyon jó ötletnek tartom a riportsorozat elkészítését, csak nem ártott volna odafigyelni a pontosságokra sem. Ha lenne egy kis időtök, és kedvet kapnátok egy kis múltidézésre így szilveszter előtt pár nappal, akkor csapjatok le erre az 5 epizódra RTL Most-on keresztül, ám óva intenétek benneteket, és ne higgyétek el 100 %-osan, ami a műsorban elhangzik!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük